Publiczna Szkoła Podstawowa im. Teresy Grodzińskiej w Bielisze

Bielicha ul. Przytycka 184 

26-600 Radom

tel. 48 3778025

Inspektor Ochrony Danych:

Bartłomiej Kida

https://epuap.gov.pl/wps/portal

 

spbielicha@spbielicha.pl
Jesteś tutaj: Start / Projekty / Archiwum 2017/2018

Archiwum 2017/2018

Innowacje i projekty tym żyła nasza szkoła w ubiegłym roku szkolnym. 

Z matematyką za pan brat. 
W ramach innowacji matematycznej, uczniowie mieli wybrać produkty na śniadanie dla czterech osób za określoną kwotę (20 zł). Wykorzystywali gazetki reklamowe z różnych sklepów.

 



Życzenia świąteczne przesłane do Księżnej Kate oraz Księcia Williama do Cambridge 
a także te wysłane do kanclerz Niemiec Angeli Merkel doczekały się już odpowiedzi. 
Otrzymaliśmy serdeczne podziękowania wraz z życzeniami. 
Czekamy jeszcze na odpowiedź z Pałacu Buckingham.

 


 

W ramach innowacji pedagogicznej „Z MATEMATYKĄ ZA PAN BRAT” 

z matematyki uczniowie klasy Vb i VIb budowali figury przestrzenne ze śniegu. 
Zabawa była doskonała. :-)

 

 


 

Innowacja pedagogiczna z matematyki

„Mistrzowie gier”

realizowana jest przez Ewę Gołąbek.

„Mistrzowie gier” to  innowacja skierowana do uczniów klas II i III, którzy korzystają z opieki świetlicowej. Opiera się ona na grach matematycznych, które wpływają na rozwój wielu sfer umysłu dziecka. Ich celem jest rozbudzenie ciekawości poznawczej i umiejętności skutecznego poszukiwania odpowiedzi na stawiane problemy. Umiejętności, jakie dziecko zdobywa od najmłodszych lat poprzez granie w różnorodne gry matematyczne, pomogą mu w przyszłości w codziennym życiu oraz w zmaganiach szkolnych. Na zajęciach będzie rozwijana sprawność rachunkowa, tworzenie strategii oraz logiczne myślenie.  


 

Miło nam poinformować, że w IX Edycji Programu Insta.Ling dla Szkół zostaliśmy nagrodzeni Certyfikatem Jakości Kształcenia Języka Angielskiego. Gratulujemy wszystkim, którzy wypracowali w I półroczu oceny miesięczne 4 lub 5, bo to właśnie dzięki Wam przyznany został wspomniany Certyfikat.

 

Od 1 lutego 2018 r. rozpoczęliśmy kolejną, X Edycję Programu i mamy nadzieję, że wasza praca  zostanie doceniona po raz kolejny. Przypominamy, że pracujemy 5 dni w tygodniu, minimum jedną sesję.

 

 


 

W ramach innowacji matematycznej w grudniu uczniowie klas V i VI, 
utrwalali własności figur płaski, tworzyli wycinanki matematyczne.
W każdej klasie pracowały zespoły: kół, prostokątów, czworokątów, trapezów i trójkątów. Miały one za zadanie wyciąć odpowiednią ilość potrzebnych figur i stworzyć zwierzątko, postać, itp. Pracę były piękne i bardzo pomysłowe, najlepsze zostały nagrodzone oceną celującą.

 

 

 

Mamy nadzieję, że wasze kartki dotarły już do Królowej Elżbiety, księżnej Kate oraz kanclerz Niemiec Angeli Merkel. Do królowej poleciały kartki: Bartosza Rejczaka , Filipa Jedlikowskiego, Małgorzaty Motyki oraz Natalii Midziałek. Do księżnej Kate, księcia Williama, księżniczki Charlotte i księcia George'a kartki: Piotra Klimka, Pawła Kośli, Ewy Ziółek oraz Moniki Kisiel. Natomiast do kanclerz Niemiec Angeli Merkel kartka Piotra Kaszuby.

 

W listopadzie w ramach innowacji pedagogicznej z matematyki realizowanej w naszej szkole uczniowie odbyli ćwiczenia terenowe na boisku. Mierzyli odległości nogami, stopami, itp; określali przybliżone wielkości, szacowali wymiary. Zabawy było co niemiara i jakoś łatwiej szła nauka. 


 

 IX Edycja Programu Insta.Ling dla Szkół

Nauka bez znużenia

Przyswajanie słownictwa jest podstawowym elementem nauki każdego języka obcego. Dla wielu uczniów jest to najtrudniejszy element nauki, najżmudniejszy i wymagający najwięcej czasu.

Wielogodzinna nauka, nawet jeśli występują w niej przerwy, nie sprzyja osiąganiu dobrych wyników. A tymczasem właśnie tak uczy się zdecydowana większość uczniów, zakuwając cały wieczór poprzedzający lekcję czy sprawdzian. W efekcie większość świeżo wyuczonych słówek jest zapominana już kolejnego dnia.

Tymczasem można zmniejszyć nie tylko wysiłek związany z nauką, ale również potrzeby na nią czas, uzyskując przy tym znacznie lepsze efekty. Systematyczna praca po ok. 5 minut dziennie przez tydzień przynosi długofalowo znacznie lepsze efekty niż dwugodzinna sesja zakuwania. Problemem słabych wyników w nauce nie jest zatem niedostateczny czas, który uczeń poświęca na naukę, lecz nieefektywne nim zarządzanie.

Insta.Ling

Aplikacja Insta.Ling powstała jako odpowiedź na potrzebę efektywnej i bezwysiłkowej nauki słówek. Jej podstawowym założeniem jest skłonienie uczniów do krótkiej, kilku- bądźkilkunastominutowej, ale systematycznej codziennej pracy.

Nauka odbywa się w ciekawej i nienużącą formie quizu, który indywidualnie dobiera poziom trudności do aktualnych umiejętności ucznia, dzięki czemu dziecko nie jest ani przytłoczone nadmiarem nowego materiału, ani nie traci czasu na powtórki słówek, które już świetnie zna.

Aplikacja jest bardzo prosta w obsłudze i bez wątpienia poradzi sobie z nią każde dziecko. Nie wymaga również instalacji żadnego oprogramowania – jest dostępna on-line za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Dzięki temu można jej używać nie tylko w domu, lecz również na wyjeździe. Nie tylko na komputerach stacjonarnych, lecz również na tabletach i telefonach komórkowych.

Jak wygląda nauka z Insta.Ling?

Uczeń rozpoczyna pracę z niewielkim zestawem nowych słówek do nauki. Nauka realizowana jest poprzez quiz, w którym uczeń dopasowuje słówka bądź frazy do zdania wyświetlonego na ekranie. Aplikacja uwzględnia więcej niż jedną prawidłową odpowiedź, pozwalając na stosowanie synonimów. W przypadku błędu wyświetlana jest poprawna odpowiedź. Aplikacja pozwala również na odsłuchanie wymowy każdego słowa, przygotowanej przez profesjonalnego lektora.

Program zbiera szczegółowe informacje na temat prawidłowych odpowiedzi i błędów związanych z każdym słówkiem i dostosowuje poziom trudności do każdego ucznia indywidualnie. Dzięki temu słówka, z którymi uczeń nie ma żadnych problemów, pojawiają się rzadziej, a uczeń może poświęcić więcej uwagi tym problematycznym.

Pojedyncza sesja trwa od kilku do kilkunastu minut. Nauczyciel ma wgląd w raporty z postępów dzieci. Raporty obejmują systematyczność pracy i stopień opanowania materiału.

Systematyczna praca

Aplikacja insta.ling pozwala uczniom systematycznie i bez zbędnego wysiłku zdobywać nową wiedzę. Zamiast wielogodzinnych zrywów tuż przed sprawdzianem, uczniowie motywowani są do systematycznej codziennej kilkuminutowej sesji powtarzania materiału.

Takie podejście zapewnia maksimum efektu przy minimalnym nakładzie czasu i pracy, a dzięki formie quizu nauka staje się przyjemnością.

 


 

 Na matematyce w naszej szkole nigdy nie jest nudno......